Tingsrätten och lite annat

Vi har varit lite slöa med uppdateringar, men nyligen fick jag mail från tingsrätten. Jag skickade ett mail som såg ut såhär:

Hejsan!

Dagens datum: 2009-04-07

Jag begär härmed ut uppgifter om det inkommit anmälningar rörande
‘tvistemål’ från något av följande:

  • Namn:

”Bonnier Audio AB”
”Earbooks AB”
”Norstedts Förlagsgrupp AB”
”Piratförlaget Aktiebolag”
”Storyside AB”

Eller

  • Organisationsnummer:

556074-9318
56644-3502
556045-7748
556630-2906

Vidare vill jag veta om någon anmälning där man åberopat eller hänvisat
till IPRED, IPRED1 eller 1960:729 i sin anmälan.

Skulle ni inte kunna förse mig med den informationen vill jag att ni
snarast meddelar mig om detta snarast antingen via email eller telefon: XXXXXXXXXXXXXX

Med vänliga hälsningar

Jag fick svar ganska fort:


Ingen av dessa org.nummer eller tvistemål finns på södertälje tingsrätt

Med vänlig hälsning
Birgitta Ruthberg
Domstolssekreterare, Södertälje tingsrätt
08-561 668 15 * birgitta.ruthberg@dom.se * Postadress: Box 348, 151 24 Södertälje * Besöksadress: Storgatan 17 * Fax: 08-561 668 99 * http://www.domstol.se

Bra det, så jag ska skicka ett till varje vecka. Såklart för att fylla upp på http://www.ipredkoll.se/ om det skulle behövas. Om Tingsrätten inte svarar blir det vidare till JK skulle jag gissa eftersom Tingsrätten MÅSTE hjälpa mig. Det är absurt att man ska behöva göra såhär egentligen.

Nu har vi inte orkat publicera alla mail vi skickat och fått svar på, men för att nämna några så har vi skickat lite brev med Lars Ohly från (V) och diskuterat politikerlöner.

Vi har mailat till Åsa Torstensson (C) och bett henne avgå eftersom hon uppenbarligen antingen ljugit eller nonchalerat sina egna löften. Ett svek på alla punkter. Inte för att vi är ovana vid det, men det är ju därför den här bloggen finns. Vi är inte tysta.

