Bodström bekänner färg

Bodströms annars väldigt obesökta blogg klämmer äntligen fram lite ställningstagande i kriget om internet. Som vanligt pladdrar han på om ”Illegal fildelning” (jurist som han är) illegal-nedladdning.html utan att¨på något sätt visa att han förstått vad debatten går ut på.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, när ska proffpolitikerna vakna upp och inse att det här inte handlar om ”fildelning” i sig?

För mig handlar det här om demokratins förutsättningar, samhällets utveckling, personlig integritet, likhet inför lagen och att pengar och makt inte ska ha prioritet över mänskliga rättigheter och demokratiska värden. Jag är inte ensam om att ha den åskådningen! (Läs bl.a. farmorgun och calandrella)

Jag tror att Bodström och hans gelikar aldrig kommer förstå den här debatten. Därför kan jag aldrig rösta på dem och det de representerar. De har också glömt bort sin egen väldigt fina historia, som om man läser den inte är helt olik den historia som idag skrivs av Piratpartiet.

Men det var då det, och nu tillhör man makteliten och har kompromissat bort mitt förtroende en gång för mycket helt enkelt.

Jag röstar på Piratpartiet den 7:e juni, för din och min skull. Låt oss bygga den nya tidens demokrati och samhälle tillsammans!

