Nu måste vi börja jobba för Riksdagsvalet

Nu är det hög tid att börja jobba Piratvänner!

Det är val snart!

Många vänner till mig säger att de inte kan rösta på Piratpartiet om inte partiet berättar hur deras övriga politik tänker se ut.

De som har tid att lyssna på mig brukar dock tillslut gradvis förstå att det ligger något i Piratpartiets helhetspolitik. Men det är en helt annan retorik än det gamla vanliga politikersnacket, så det är lite svårare att ta till sig. Men den som har tid och den som är villig att lyssna kommer oftast till samma slutsats som jag och många, många andra:

”Piratpartiet är ett mycket seriöst alternativ.”

Jag uppmanar nu alla Piratpartister att formulera vår övriga politik. Starta processen redan idag med att berätta, blogga, skapa och agitera om varför Piratpartiet kan förändra politiken i grunden.

Det startar här och nu!

Nu ska vi in i Svenska Riksdagen och kanske att vi får med oss våra Finska grannar i Öst och Tyskarna i Söder.

Detta mina vänner är demokrati, fred, vänskap och folklig förankring. Det behövdes inget EU egentligen när vi hade har Internet. Snacka om demokratiseringsprojekt!

