Väcka opinion

Det går inte att hjälpa att man upplever att integritetsdebatten nu tagit semester efter EU-val och Almedalen.

Själv jobbar jag vidare ett tag nu fram till semestern i augusti och under tiden jobbar jag på att skapa en Piratfilm tillsammans med en kille från Jakarta. Filmen kommer släppas på Youtube när den är klar, och det ser verkligen bra ut redan nu, så det ska bli kul.

Här är en annan ”Opinionsbildande film” från lagret…

För mig handlar det mycket om att hålla liv i opinionsbildandet inför valet 2010. Att berätta för folk varför Piratpartiet behövs i Riksdagen. Många betraktar Piratpartiet som ett enfrågparti, vilket det absolut inte är för mig.

Utmaningen är att få en bred massa att förstå Piratpartiets politik, och vilken skillnad den skulle göra i politiken?

Det blir en riktigt stor utmaning nu det här året ut och jag tror mång andra bloggare kommer återkomma till det ämnet senare i höst.

