Jag ska fatta mig kort

Nu är det såhär mina vänner att om Piratpartiet inte ska fullständigt grävas ner i glömskans träsk måste alla fatta en sak:

DET FINNS BARA EN VÄG FRAMMÅT. DET ÄR 4%.

Det innebär nu att man måste få fram ett budskap som attraherar, engagerar och som är tillräckligt trovärdigt för att folk ska kunna rösta på oss.

Även om PPs politik kopieras (vilket iofs är bra) så kan PP bidra med så mycket mer! Men detta måste upp till ytan nu och det är banne mig inte långt kvar till val nu! Efter det är det 4 år tills nästa chans ges!

Mina förlag på en femöring är:

  • Internetabonnemang ska vara avdragsgillt för alla hastigheter upp till 1Gbit
  • Det ska vara olagligt att avanonymisera en individ på internet utan ett domstolsbeslut.
  • Folkomröstningar ska tillhandahållas (även) på Internet för alla Svenska medborgare.
  • Alla offentliga dokument ska i sin helhet tillhandahållas elektroniskt på Internet, gratis och i öppna format.
  • Alla elever ska ha fri tillgång till en dator med Internet under hela sin utbildning.

…. jag kan lätt komma på fler!

