Meddelandeskydd?

Jag tippsade just min lokaltidning om att FRA kopplar in sina kablar om några minuter och att vi snart är övervakade av vår välvilliga statsapparat. Lite som STASI, eller diverse andra upprätthållare av lag och ordning .

Då fick jag följande meddelande tillbaka till mig som en påminnelse om det tragiska i situationen.

”V” för Vendetta.

Meddelandeskydd?

…. så jag fick skicka in ett till tipps klockan 23:53 (Precis innan FRA-lagen träder i kraft).

Jag tippsade just er om att FRA skulle ha rätt att avlyssna allt vi gör på internet. Jag har alltså bara tio minuter på mig att posta det här tippset till er, innan ni inte kan garantera mig meddelandeskydd längre.

https://obeveklig.wordpress.com/2009/11/30/meddelandeskydd/

Men tack för att ni försökte. Nu kan jag inte längre tippsa er utan risk för att bli avslöjad som en ”oliktänkare”. Detta blir mitt sista tipps.

