Återuppväcker bloggen

Det är över ett år sen jag bloggade här. Mycket har hänt under året som gått och som en del av er kanske vet bloggar jag mest på Södertäljes piratpartis blogg.

Jag har dock insett att jag måste öppna upp ytterligare en ventil i mitt åsiktsflöde som är separerat från Piratpartiets. Det finns helt enkelt historier att berätta som inte handlar om partipolitik och som ändå måste berättas.

Att förändra världen måste komma från fler komponenter än val och röster. Det kommer i dagens informationssamhälle också från att vara en förebild i vardagen och visa att vägval görs inte bara med ord utan också med handling. Det finns i någon mån ett överskott idag på åsikter som inte backas med handling och det är en balans som måste fungera för mig.

Tack och lov för det fria internet. Tack och lov för den riktiga världen.

