Fri-kollektivtrafiks-dagen den 2:a mars

Igår satt jag med #planka och snackade om hur vi kan hjälpa till att arrangera ”Fri kollektivtrafikdagen” i Stockholm den 2:a mars. Det är en möjlighet att sprida information och opinionsbilda om att det här faktiskt är ett fantastiskt förslag som alla Stockholmare förtjänar!

Det finns så många anledningar till varför det här är piratpolitik och ett samhällsbygge! Tänk att kunna resa fritt, utan biljettkontroller, kontanter på fickan, slippa bli spårad eller trängas i biljettköer. Miljö, feminism, social frihet, effektivitet och ett människocentriskt sett att se på samhället. Jag kommer kunna vara stolt över Stockholm när vi driver igenom det här.

Det är rejält seriösa killar och tjejer som är engagerade och drivande. De vet hur man ska göra det här till en fantastisk dag och bollen har smått börjat rulla. Jag ska berätta löpande om hur det går och hur jag förbereder mig inför det här. Du kan hjälpa till genom att sprida information om att den 2:a mars kommer det hända grejjer.

Glöm inte att den 27:e februari kommer Piratpartiet i Stockholm rösta om vi ska anta fri kollektivtrafik som politik i landstingsvalet 2014. Propositionen gick igenom i styrelsen, så det ser ljust ut. Kom och rösta.

