Politisk kompass

Jag har hört många gånger att Piratpartiet behöver en ideologisk kompass. #svpol @CalleRehbinder

För mig är det inget trängande behov, speciellt inte om den ska berätta för mig vad som är rätt och fel inom ramen för denna. Det begränsar ju snarare än att vidgar vidden av alla politiska visioner man kan tänka sig formulera. Det är inte bra.

Finns det en kompass för mig, så handlar den om att kopiera bra ideér, oavsett vart de kommer ifrån och sen försöka genomföra dem.

En bra idé är bra, bara för att den är bra och inte för att den kommer från en idéologi. Allt annat är väl religion?

Den 26;e mars kommer jag och Gustav Nipe spela in nästa episod av ”Korrekta Åsikter med Gustav och Erik” där ämnet kommer vara ”En politisk kompass för Piratpartiet”. Vi kommer under sådär en timme försöka oss på tackla ämnet och med lite tur kommer vi dessutom få in en gäst.

Kanske kommer vi komma fram till att det trots allt är en bra idé att försöka sig på att formulera en politisk kompass för Piratpartiet? Då är det ju bara att kopiera den och köra!

Förra avsnittet var vårt första och det kan du lyssna på här och handlade om politiska visioner eller frånvaron av dem.
http://nipe.me/2013/03/13/forsta-avsnittet-av-korrekta-asikter-med-erik-och-gustav/

Politisk kompass

Politisk kompass

